שלום, אורח
קטגוריות
בחלק א' של המאמר הדלק× ו את המוטיבציה לשווק באמצעות × יפוץ אמו× ות ודעות שגויות של בעלי עסקים ב× וגע ל× יהול השיווק, אמו× ות שגורמות לא פעם לירידה ואף להעלמת המוטיבציה לשווק. בחלק זה של המאמר תי× תן סקירה של מספר טעויות × פוצות של בעלי העסקים, המורידות ללקוח את המוטיבציה לרכוש מאית× ו וכיצד × וכל להימ× ע מהן. לסיום יוצגו מספר קווים מ× חים ליצירת מוטיבציה לשיווק העסק ולשמירה עליה גבוהה לאורכ זמן.
טעויות × פוצות של בעלי עסקים, המורידות ללקוח את המוטיבציה לרכוש מהם:
הלקוח לא מבין מדוע כדאי לו לרכוש דווקא ממכ – אם ללקוח לא תהיה סיבה ערכית ברורה לרכוש ממכ כדוגמאת: × יסיו× כ הרב, איכות המוצר שאתה מציע, הצלחתכ המוכחת וכו', הרי שבחירתו תתבסס באופן בלעדי על המחיר שאתה מציע. לקוח שרוכש רק בגלל המחיר אי× × ו לקוח אידיאלי והוא גם לא ימליץ עלי ללקוחות אחרים.
הלקוח סבור שהמחיר יקר – לקוח שמתלו× ן שהמחיר יקר, אומר לכ בעצם שהוא אי× × ו מבין את הערכ הייחודי שאתה מייצר עבור המחיר שביקשת. אם תבסס את מכירתכ על מחיר זול בלבד, אתה × ותן מע× ה למוטיבציה חיצו× ית בלבד. המטרה שלכ כבעל עסק היא לה× יע את הלקוח לרכוש מתוכ מוטיבציה פ× ימית. כזו שעו× ה על צרכיו ובמקביל גורמת לו ה× אה ומוטיבציה לרכישות עתידיות. עליי ללמוד מהם הדברים החשובים ללקוח ( כמו למשל איכות או בלעדיות) ולה× יע אותו באמצעותם. × יתן לעשות זאת באמצעות יצירת שיח על הצרכים של הלקוח, השאיפות שלו או הכאבים שהוא מקווה שהמוצר שלי יוכל לפתור.
לא ה× עת את הלקוח לפעולה – בעלי עסקים רבים חושבים שמספיק לומר או לרמוז משהו כללי ללקוח והוא כבר יבין לבד. אלא שלא ככ הוא – דיוק ובהירות מעלים את המוטיבציה ולכן יש לדייק בהבהרת המסר ללקוח. עליכ להסביר לו מה מצופה ממ× ו. למשל, עליכ לשאול אותו במפורש - מתי להיות איתו בקשר, באיזה אופן וכו'. ככ יש ל× הוג גם במסרים כתובים. בסוף דף ה× חיתה צריכ להופיע כיתוב מ× יע לפעולה כגון : "התקשר עכשיו", "לחץ כאן" וכו'. ככ עולה הסבירות באופן משמעותי שהלקוח יעשה זאת. חשוב להקפיד על × יסוח מדויק. במקום אמירה עמומה "לפרטים × וספים × יתן להתקשר ל", אמור - " התקשר עכשיו להשתתפות בסמי× ר / לקבלת חומר מקצועי חי× ם" וכו' .
קווים מ× חים ליצירת מוטיבציה גבוהה ל× יהול השיווק בעסק שלכ:
הגדרת מיתוג – בידול עסקי
עסק מצליח הוא עסק שיודע ל× הל את השיווק, כלומר להביא את הלקוח להחלטת רכישה. על מ× ת לרכוש ממכ הלקוח צריכ לדעת במה אתה שו× ה מן המתחרים. עסק מיוחד ו× בדל בתחומו מייצר תוצאות טובות יותר, המעלות את המוטיבציה להמשיכ ולשווק את העסק. השיווק מחדד את הייחוד העסקי, מביא עוד ועוד לקוחות וככ הלאה. כבעל עסק עליכ לדייק בכל פעם מחדש - מה מיוחד בכ על פ× י האחרים ? מה אתה יכול להביא לעולם שהם אי× ם יכולים? מחשבה כזו יוצרת אמו× ה מעצימה ובו× ה לעסק מהות ייחודית. אמו× ה כזו תגרום לכ לקום בבוקר חדור התלהבות לעשייה ומלא מוטיבציה לשווק ולהעביר את הייחוד שלכ לעולם. דיוק במציאת הייחוד העסקי תאפשר לכ לעבוד בה× אה ולשווק בה× עה לאורכ זמן.
הב× ה ששיווק הוא בעצם שיתוף
למו× ח שיווק מתלוות אמו× ות ודעות שו× ות על חלקן ד× ו במאמר הקודם. כדאי לזכור כי השאלה איכ לשווק את עצמי דומה במהותה לשאלה איכ לשתף אחרים במי שא× י ומה שא× י עושה. עליכ לשתף את הלקוחות בעובדה שיש לכ פתרון לצרכים ולכאבים שלהם. פתרון שיוביל אותם למציאות טובה יותר. עליכ לשתף אותם בייחוד שלכ, ביכולות שלכ לעזור להם להשיג את התוצאות הטובות ביותר. שתף את הלקוחות בכל מה שיש לכ לתת להם ובכלל זה – ערכים, ידע, כלים, טכ× יקות, סיפורי ההצלחה שעברת עם לקוחות אחרים, טיפים וכו'. כל זאת כדי שהלקוחות ידעו שגם הם יכולים להגיע לזאת באמצעותכ.
פעל עפ"י תכ× ית פעולה
בעלי עסקים רבים אי× ם מכירים בחשיבותה של תכ× ית הפעולה. אם אין לכ תכ× ית פעולה, לא תדע היכן אתה × מצא ביחס ליעד אליו אתה רוצה להגיע . יתרה מככ, ייתכן ובכלל לא עצרת להגדיר לאיזה יעד אתה שואף. כשם שספורטאי עובד בהתאם לתכ× ית אמו× ים מפורטת ש× ב× תה עבורו, ככ עליכ לעבוד לפי מטרות ויעדים של תכ× ית פעולה עסקית ושיווקית. על התכ× ית לכלול את הגדרת היעדים שאתה שואף להגיע אליהם. הגדרת היעדים כשלעצמה מהווה חלק חשוב ביצירת מוטיבציה גבוהה לפעול. תכ× ית פעולה מאפשרת לכ לדעת בדיוק היכן אתה × מצא ביחס ליכולת שלכ וביחס למקום אליו אתה רוצה להגיע. התכ× ית תספק לכ תמו× ת מצב ותזכיר לכ איזה פעולות עליכ לבצע ומתי, מה לשמר ומה לש× ות. ב× וסף, תעשה התכ× ית סדר בחייכ ותאפשר לכ להגיע למי× ון ה× כון של עשייה ומ× וחה ללא רגשות אשם. הידיעה שפעלת עפ"י תכ× ית הפעולה שלכ תעלה את המוטיבציה שלכ באופן כללי ואת המוטיבציה לשיווק העסק בפרט.
התמדה בפעולות השיווק ה× כו× ות עבורכ
בע× יין זה × יתן להבחין בש× י סוגי א× שים: כאלה שלא מצליחים להתמיד בכלל וכאלה שמתמידים באותה עשייה. איי× שטיין קבע כי "אי שפיות פירושה לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שו× ות". גם בשיווק זוהי "אי שפיות" לעשות כל הזמן אותן פעולות ולצפות שהתוצאות שיתקבלו יהיו שו× ות. עליכ לבצע פעולות, לבדוק אותן ולשפר בהתאם לתוצאה שהתקבלה. התמדה בעשייה, בבדיקה ובשיפור תוביל אותכ לתוצאות טובות ללא קשר למגזר העסקי שלכ, בין אם אתה מ× הל מוסכ או חברת תקשורת מצליחה. אם אתה מאלה שמתקשים להתמיד, שים לב לככ שהמילה "כוח" (כוח רצון) עלולה לעייף. במקום לשאול איכ א× י בו× ה "כוח רצון", שאל את עצמכ "כיצד א× י מתמיד בה× אה מתוכ מוטיבציה גבוהה". ה× עה מתוכ מוטיבציה פ× ימית היא ה× עה המלווה בה× אה ו× משכת לאורכ זמן.
ולסיום בצע תרגיל קטן שיעזור לכ להפוכ את הכלים שקיבלת במאמר זה למציאות בחייכ:
בחר שלוש פעולות שו× ות שי× יעו אותכ לשווק את העסק שלכ ולגרום ללקוחות לרכוש ממכ. קבע לוח זמ× ים לעשיית פעולות אלה (בתוכ יום, שבוע או חודש) ורשום אותן ביומן להבטחת ביצוען.
אהוב את עצמכ, שתף אחרים בייחוד שבכ ותקבל כבו× וס את היכולת ל× הל את השיווק בה× אה ולהגדיל את הכ× סותיכ !
* המאמר מיועד לבעלי ובעלות עסקים ומ× וסח בלשון זכר מטעמי × וחות בלבד.
המאמר × כתב בהתבסס על הדרכה אי× טר× טית משותפת של יו× ית ורבר- מומחית ליצירת מוטיבציה
ועירית שריר משיווק מג× ט, יועצת שיווק.
אודות יונ ית ורבר
יונ ית ורבר – הזדמנ ויות לצמיחה מאמנ ת להצלחה אישית ועסקית, מומחית ליצירת מוטיבציה לקבלת מתנ ה - מנ ת מוטיבציה יומית שתעזור לכ להתחיל את הבוקר מלאת אנ רגיה, מרץ והנ אה לחיים היכנ סי לקישור: http://www.op2grow.com/freemotivation
התחבר לשליחת תגובה
לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה